diumenge, 21 de desembre de 2014

Violeta, una convidada amb personalitat

El passat dimecres 17/12/2014, va venir a visitar-nos una ex-alumne anomenada Violeta. Ella és educadora social, però quan va néixer el seu primer fill va deixar de treballar i va formar-se com a doula. A més a més, la Violeta educa els seus fills a casa seva, és a dir, utilitza l'Educació viva com a mètode per educar els seus fills. L'Educació viva, consisteix en respectar el nivell d'aprenentatge de cada alumne i pretén que aquest estigui en contacte amb la vida real i l'exterior.
En la meva opinió, aquest tipus d'educació té la seva part positiva i la negativa. En relació a la positiva, crec que és una molt bona manera perquè els nens des de petits s'acostumen a prendre les seves pròpies decisions, i no deixen que uns altres les prengui per ells. També trobo bé que els nens a l'escola, puguin escollir quin és el camí que els agrada més, però bé, és el mateix que he dit abans. 
En relació a la part negativa, trobo que pot ser dolent per al desenvolupament social del nen, ja que des de petit, no s'ha relacionat amb molta gent, al contrari que a les escoles normals, on tots els nens juguen i es diverteixen junts. També, penso que als nens, els pares els han de guiar de tal manera que no prenguin decisions errònies durant la seva vida, i escollint aquesta educació, els pares donen la total llibertat als nens, els quals poden equivocar-se i potser arriesgar el futur d'aquest. 
Si m'he de decidir per una de les dos parts, segurament escolliria la part negativa, ja que trobo que els nens han de ser guiats d'alguna manera, i aquesta feina la fan els pares i els professors a les escoles normals. 




1 comentari:

  1. D'acord, Laura, molt ben argumentades tant la part positiva com la negativa del mètode experimental anomenat Educació viva.

    ResponElimina