dilluns, 8 de juny de 2015

Excessius tòpics de bellesa amb Yves Saint Laurent


Yves Saint Laurent ha estat polèmica una altra vegada a les xarxes socials de Gran Bretanya, aquest cop perquè ha llançat un anunci de la pròpia marca en el qual hi apareixia una model excessivament prima. L'Advertising Standards Authority (ASA), al veure l'anunci a la revista ELLE, va decidir posar fi a aquest succés sancionant-lo i multant-lo. “Consideramos que la pose de la modelo y en particular la iluminación hace resaltar el pecho de la modelo, en el que se ven sus costillas de forma prominente y también las piernas, donde los muslos y las rodillas parecen tener el mismo ancho. Las piernas parecen muy delgadas, especialmente teniendo en cuenta su posición y el contraste entre su delgadez y sus zapatos de plataforma. Por todo esto consideramos que la modelo parece enfermizamente delgada y por tanto concluimos que la imagen es irresponsable”. afirma la ASA. L'any passat una blogger de Los Angeles va iniciar una campanya contra Yves Saint Laurent per utilitzar dones molt primes per la seva publicitat. Finalment va aconseguir el recolzament de més de cinquanta mil persones.   


El codi ètic que marques i publicistes haurien de seguir a Gran Bretanya té més de vint-i-dos punts a la vegada dividits en milers d'apartats. Aquest fet comporta l'incompliment d'aquestes normes en múltiples ocasions per part de diferents marques conegudes o no. Un exemple n'és la marca Urban Outfiters que també va ser condemnada per la ASA i va haver de retirar un anunci de la seva web en el qual es veien unes cames excessivament fines d'una model. 

A més, l'ASA col·labora amb una associació contra aquestes campanyes publicitàries que poden afectar al públic, sobretot l'adolescent provocant tot un seguit de malalties greus. 

Personalment, estic 100% a favor de l'actuació en contra dels tòpics de bellesa que fa l'ASA, ja que el més important som les persones. Normalment tendim a pensar en les persones que poden estar afectades, com he esmentat abans, un exemple els adolescents, però les persones que realment estan afectades actualment són totes aquestes models que accepten perdre pes fins a emmalaltir per ser la imatge d'una marca súper famosa. Penso que estar prima no és dolent, i estar massa grassa sí, però tot té un punt mig, aquests cànons de bellesa van més enllà de la racionalitat.

2 comentaris: